Dojezd 350 kilometrů podle metodiky WLTP má zvládnout elektrická verze velké dodávky Transit, kterou připravuje značka Ford. Název vozu, který se od běžného provedení se spalovacím motorem navenek odlišuje třemi modrými pruhy, které horizontálně protínají masku chladiče, bude prostý - E-Transit.

Stejně jako dosud prodávaný model bude také E-Transit nabízet širokou škálu karosářských variant, délek či výšek. Možných kombinací bude celkem 25. 

V podvozku automobilu se ocitne akumulátor s kapacitou 67 kWh. To je zdaleka nejvíce ze všech současných konkurentů. Automobilka na něj poskytne v současné době obvyklou záruku limitovanou nájezdem 160 tisíc kilometrů nebo osm let. Stejnosměrný proudem půjde baterii nabíjet výkonem až 115 kW, z wallboxu pak výkonem 11,3 kWh. To znamená, že se auto plně nabije přes noc (za 8 hodin a dvanáct minut).

S plně naloženým vozem by si měl stále velmi dobře poradit sériově montovaný elektromotor. Jeho výkon činí 198 kW (269 koní). Točivý moment pak charakterizuje hodnota 430 Nm. Výkonové parametry jsou tudíž nejlepší ze všech dodávek nabízených na evropském trhu (včetně těch se spalovacími motory).

Ford uvádí, že servisní náklady na tento vůz budou pro majitele zhruba o čtyřicet procent nižší, než při provozování stejného vozu se spalovacím motorem.

Jedinou trošku horší zprávou je fakt, že vůz se k prvním evropským zákazníkům dostane až na počátku roku 2022, tedy na nějakých 14 měsíců.

Radek Pecák