Je to nepochybně černá můra každého řidiče elektromobilů. Totiž to, když ukazatel zbývajícího dojezdu začne nebezpečně rychle klesat k nule. Auta s benzinovými nebo naftovými motory jsou obvykle i tehdy, když palubní počítač ukazuje nulu, schopné dojet někdy i desítky kilometrů. Jak to je ale s elektromobily? Mají také nějakou "rezervu".

Právě to se snažili při svém testování deseti typů elektromobilů dostupných na evropském trhu, zjistit zástupci organizace Autobest.  Mohli si to dovolit, netestovali tuto vlastnost v běžném provozu, ale v uzavřeném areálu španělského závodního okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.

Výsledky přinesl portál Pushevs.com. Z nich vyplývá, že nejmenší obavu z toho, že po zobrazení nulového dojezdu zůstanou stát někde uprostřed přírody bez možnosti dobití, můžou mít ti, kteří řídí BMW i3. Testovaný exemplář dokázal po dráze s nulou na displeji v kolonce dojezd kroužit ještě dalších více než 20 kilometrů.

Solidní rezerva je k dispozici v Renaultu Zoe a Nissanu Leaf druhé generace. V obou případech činila zhruba 14-15 kilometrů.

Slušně si v tomto ohledu vedly také obě Tesla - tedy Model S a Model X. Testa Model 3 se bohužel tohoto testu ještě neúčastnila. Jejich rezerva byla skoro deset kilometrů. Podobně na tom byly i Jaguar I-Pace a Volkswagen e-Golf.

Nejmenší dojezd s deklarovanou vybitou baterií testovací jezdci zjistili u korejských vozů Hyundai Ioniq Electric a Kia Soul EV. Na "rezervu" dojedou jen několik kilometrů, maximálně sedm.

Většina aut dává řidiči dostatečně dopředu vědět, že má urychleně najít zdroj elektrické energie. Jak signalizací na displeji, tak i vypínáním klimatizace a postupným snižováním výkonu motoru.