To, že by se dojezd uvedený na palubním počítači vozu snižoval rychleji, než jaký je reálný počet ujetých kilometrů, v případě elektromobilu Kia e-Soul nehrozí. Alespoň se tak jevilo během prvního svezení, které jsem za panujícího jarního slunečného počasí absolvoval při mezinárodní novinářské prezentaci tohoto vozu v německém Frankfurtu a okolí.

Elektrických motocyklů již existuje poměrně hodně. Již za pár měsíců tento dopravní prostředek nabídne svým zákazníkům i věhlasný americký výrobce Harley-Davidson. Ovšem vodíkový motocykl se až do této jevil jako něco z říše snů...

To, že i obytné vozy budou jednou jezdit na elektřinu, je nadmíru zřejmé. První vlaštovky se již na autosalonech začínají objevovat. Projekt, který bude mít příští týden premiéru v americkém Michiganu, je ale hodně unikátní.

S výrazně horším výsledkem, než ve stejném měsíci loňského roku, skončily letos v březnu registrace nových elektromobilů do provozu na tuzemských úřadech. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů.

Nepříliš lichotivý výsledek zaznamenal první elektromobil značky Audi při testech americké organizace EPA. Jednak se zjistilo, že oproti deklarovanému dojezdu v režimu WLTP (417 kilometrů) má auto akční rádius pouze 328 kilometrů, ale navíc má vysokou spotřebu.

Energetická společnost ČEZ se rozhodla elektromobilistům nabízet kompletní službu. Prodá jim tedy nejen elektřinu a nabíječku, ale také automobil.

Před sedmi lety Škoda představila testovací flotilu elektrických octavií. Jednalo se o prototypy označené jako Green-e-Line. Nyní se na českých silnicích objeví dalších deset "čistě" elektrických Škodovek. Nejde však ještě o sériovou podobu Citiga e ani z hlediska designu, ani technických parametrů.

První elektromobil Fordu, což má být crossover inspirovaný designem kultovního sporťáku Mustang, se představí příští rok. Na akci Go Futher v Amsterodamu, kde značka prezentovala svoje plány pro nejbližší období zaznělo, že dojezd tohoto vozu má být 600 kilometrů.

Zatím patnáct vozů Renault Zoe na dvou místech v Evropě bude využíváno v rámci ověřování projektu V2G (vehicle to grid). Informoval o tom francouzský výrobce těchto automobilů, který pro spolupráci nalezl jednoho partnera v nizozemském Utrechtu a druhého na Porto Santo Island na souostroví Madeira, které patří Portugalsku.

Přesně 31 000 eur, tedy přibližně 800 tisíc korun, bude stát základní provedení elektrické verze Peugeotu 208.