BMW hledá cestu, co s použitými bateriemi z elektromobilů. Jejich „druhý život“ je třeba na energetické farmě. Jak to celé funguje?

Počet rychlodobíjecích stanic se standardem CCS Combo v Evropě dosáhl na konci právě skončeného roku 2018 téměř šesti tisíc. V současné době jich v průměru každým dnem přibude skoro šest.

Teprve dva dny před koncem roku 2018 dorazila data o evropských prodejích automobilů schopných jízdy čistě na elektřinu za listopad. Jsou ale zajímavá.

Určitě se najde i v civilizované Evropě hodně míst, kde bude problém najít dostatečný příkon pro zapojení rychlodobíjecí stanice. Jedno z možných řešení nyní představil Volkswagen.

Již za několik týdnů na veletrhu cestovního ruchu ve Stuttgartu hodlá konsorcium německých firem odhalit první čistě elektrický obytný automobil.

Rok 2019 se stane pro automobilky přípravným obdobím, než budou muset "plnou parou" elektrifikovat kvůli novým emisním normám.

Patnáct dnů budou mít úředníci na to, aby vyřídili žádost majitelů elektromobilů a nízkoemisních vozidel o novou registrační značku začínající písmeny E a L. Vyplývá to z vyjádření Ministerstva dopravy o chystaných novinkách pro rok 2019.

Přestože zatím v České republice neexistuje žádná smysluplnější a koncepčnější forma podpory elektromobility, Renault svého rozhodnutí začít prodávat svá elektrická auta na českém trhu rozhodně nelituje. Pro Autonaelektřinu.cz to uvedl generální ředitel českého zastoupení francouzské automobilky Zdeněk Grunt.

Celkem 1300 nabíječek hodlá instalovat německá automobilka Opel ve městě Rüsselsheim. Právě tam má sídlo a vyrábí velkou část svých modelů.

Sice její výkon zatím nedokáže využít žádný v současné době prodávaný elektromobil, přesto již Siemens zprovoznil nový typ rychlodobíjecí stanice.