Teprve více než deset měsíců poté, co Česká pošta informovala o záměru začít využívat  pro rozvoz zásilek v tuzemských velkých městech dodávky na elektrický pohon, dokončují její specialisté výzvu k podání nabídek pro uchazeče.

Nová rychlodobíjecí stanice Pražské energetiky začala sloužit před holešovickou sportovní halou. Její hlavní předností je umístění v blízkosti centra a také možnost ukládání energie vyrobené za pomoci solárních panelů.

V listopadu vyčlenilo Ministerstvo dopravy z evropských prostředků 130 milionů korun na výstavbu infrastruktury pro dobíjení elektromobilů v rámci páteřní sítě.  Nyní je k dispozici dalších sto milionů pro budování doplňkové dobíjecí infrastruktury. Ovšem podmínky nastavené pro uchazeče o dotace jsou obtížné.

Praha přidává další úseky silnic s vyhrazenými pruhy pro autobusy. Nové budou například na Strakonické či Modřanské ulici. Redakce Autonaelektřinu.cz se zajímala, zda by tyto pruhy nemohly legálně využívat také elektromobily.

Na přelomu roku přišly na tuzemský trh další verze elektromobilu BMW i3. Zajímalo nás, v čem se sportovnější verze i3S liší od standardního modelu.

Teprve minulý týden získalo české zastoupení značky Renault povolení francouzské centrály k zahájení prodejů elektrických modelů této automobilky na území České republiky.

Obrovskou přepravní kapacitu v porovnání s dosud nabízenými elektrickými dodávkami bude mít elektrická verze největšího užitkového vozu s logem Volkswagen.

Malý městský vůz Mitsubishi i MiEV se prodával rovněž jako Peugeot iOn a Citroën C-Zero. Bohužel ani u jedné ze značek si nezískal příliš velkou oblibu zákazníků. V současnosti proto již v nabídce není a nechystá se ani jeho přímý nástupce.

Suverénně největším světovým trhem s elektromobily zůstává Čína. V nejlidnatější zemi světa se v roce 2017 prodalo už více než tři čtvrtě milionu automobilů s elektrickým pohonem. Meziroční nárůst však zdaleka nebyl tak velký, jako v Německu.

Jméno Porsche nakonec proslavily nakonec proslavily automobily se spalovacím motorem. Nicméně tento slavný konstruktér na počátku své profesní kariéry do kočárů rakouské firmy Lohner zabudovával elektrický pohon.