Celkem 61 nových "čistých" elektromobilů získalo během července na tuzemských úřadech registrační značku. Z údajů Svazu dovozců automobilů vyplývá, že jedničkou trhu byla v tomto měsíci americká značka Tesla. Zaregistrovala celkem 20 vozů.

Během příštího roku hodlá automobilka Citroën představit novou generaci svého tradičního modelu C4. Podle informací, které zveřejnil britský magazín Autoexpress, si zákazníci budou moci vybrat jak tradiční spalovací verzi, tak i plně elektrickou.

Pouze s ohledem na preference v oblasti designu a třeba kapacity zavazadlového prostoru bude záležet, zda se zájemce o elektromobil s logem KIA rozhodne pro model e-Soul nebo e-Niro. Cena i většina technických parametrů jsou totiž shodné. E-Niro je však větší automobil a pojme také více zavazadel.

Malou oslavu při vyrobení přesně dvouapůltisícího kusu vozu LEVC TX uspořádala společnost London EV Company, která je výrobcem tohoto černého taxíku s klasickými historickými tvary.

Zatím ne zcela přesná byla technická data publikovaná o největším elektromobilu světa. Tedy elektrickém dumperu, který přepravuje vytěžený vápenec ve švýcarském dole do cementárny.

Provoz elektromobilu, pokud ho používáme opravdu hodně a dobíjíme ho levnou energií, může být v porovnání s klasickými spalovacími auty hodně výhodný. Někde se však může dobíjení pořádně prodražit.

Fiat již začal s přípravou své továrny Mirafiori v Turíně pro výrobu elektrické varianty modelu 500. Již byly instalovány první roboti. Nové elektromobily určené pro zákazníky by odtud měly začít vyjíždět ve druhém čtvrtletí příštího roku.

Již příští rok na jaře by měli mít obyvatelé i návštěvníci Prahy 2 možnost nabíjet své elektromobily nebo plug-in hybridy přímo na ulici. Magistrát se totiž zavázal, že v této čtvrti vybuduje síť dobíjecích stanic umístěných ve stojanech lamp veřejného osvětlení.

Americká agentura pro ochranu životního prostředí zveřejnila výsledky testů spotřeby elektromobilů dostupných na americkém trhu podle své vlastní metodiky. Ta je přísnější než v Evropě používané cykly NEDC i WLTP. Podle odborníků již prakticky odpovídají podmínkám v reálném provozu.

Svého času se v automobilce ve Cvikově vyráběly Trabanty. Poté továrnu převzal koncern Volkswagen, který ji v současnosti upravuje na největší evropský montážní závod elektromobilů.