Skutečně extrémní testy si technici značky Porsche připravili na závěr zkoušek prototypů elektrického modelu Taycan těsně před započetím jeho sériové výroby.

Žádné dotace pro zájemce o vozidla typu plug-in hybrid a dokonce ani pro ty, kteří si pořizují "čistý" elektromobil s dojezdem 250 kilometrů podle homologačního cyklu NEDC. A na ta ostatní s velkými bateriemi je příspěvek jen poloviční oproti dřívějšímu stavu.

Hned tři bonusy naráz získají vlastníci řady vozidel s technologií plug-in hybrid, které nyní uvádí (nebo v brzké době uvede) na trh řada automobilek. Typickým příkladem může být německý Opel.

Nikoli cestou vývoje speciálního modelu jako to činí Tesla v případě vozidla Semi, nýbrž formu přestavby z klasického tahače Cascadia se vydal koncern Daimler, který v USA vlastní výrobce Freightliner.

Vypadá jako slavná Isetta, tedy italské miniauto, které před desítkami let zachránilo před krachem německou značku BMW. Ve skutečnosti jde však o nově zkonstruovaný městský elektromobil, který shodou okolností stvořili také v Itálii, konkrétně ve společnosti Tazzari.

Značka Polestar, což je původně odnož automobilky Volvo ve vlastnictví čínského koncernu Geely, začala v USA prezentaci svého nového modelu Polestar 2.

Produkční verzi vozu, který se sice již představil na autosalonu v Ženevě (tehdy ovšem jen jako koncept) si mohli prohlédnout pozvaní hosté v Muzeu moderního umění v San Franciscu. Turné pak bude pokračovat v dalších lokalitách severní Ameriky.

Prodej tohoto vozu se rozběhne ve druhém čtvrtletí příštího roku v sedmi lokalitách na území Severní Ameriky. Konkrétně se jedná o Vancouver, Toronto a Montreal v Kanadě a San Francisco, Seattle, Los Angeles a San Diego v USA. 

Tam se také již koncem letošního roku dočkají zákazníci dodávek prvního modelu značky, což je Polestar 1. Tento vůz (jedná se o plug-in hybridní kupé s dojezdem až 150 kilometrů) měl původně vzniknout pouze v limitované pětisetkusové sérii. Nakonec ale bylo na základě velkého zájmu zákazníků rozhodnuto, že značka bude toto vozidlo vyrábět během následujících dvou let.

Na rozdíl od tohoto modelu, který přijde na nemalých 150 000 dolarů, má být Polestar 2 dostupnější. Tento pětidveřový fastback s baterií o kapacitě 72 kWh a dojezdu kolem 440 kilometrů, se má prodávat za přibližně 63 000 dolarů, tedy přibližně 1,45 miliónu korun.

Polestar již pracuje i na typu 3. Tím se má stát vůz s tvary SUV. Zatím se elektromobily s touto značkou budou prodávat jen na vybraných trzích, mezi něž samozřejmě patří Severní Amerika, Čína a vybrané země v Evropě. S Českou republikou se zatím nepočítá.

Radek Pecák

Rovněž testy amerického institutu IIHS prokázaly, že automobil Hyundai Nexo s pohonem na vodíkové palivové články je schopen při střetech s překážkami velmi dobře ochránit posádku. Již dříve získal tento vůz titul nejbezpečnějšího velkého SUV po testech prováděných evropskou organizací EuroNCAP.

Zatímco osobních elektromobilů na evropském trhu s novými vozy utěšeně přibývá (a příliv se v příštích měsících ještě zesílí), malých dodávek s elektrickým pohonem je velmi málo.

Zhruba 7000 amerických dolarů, tedy v přepočtu něco málo přes 160 tisíc korun, by měl stát malý elektromobil, který připravují v Rusku.

Všechny příští "čisté" elektromobily automobilky Škoda ponesou kromě označení modelu ještě také písmena e a iV. Hybridní verze oproti tomu budou světu zvěstovat svoji menší míru elektrifikace kratším nápisem iV.