Svezli jsme se elektrickým Peugeoty 208 a 2008. Co od nich můžeme čekat?

Ceny vodíkového paliva do aut se v příštích deseti letech sníží zhruba o 50 procent. Je to výrazně vyšší pokles, než se dosud očekávalo. Důvodem je předpokládané snížení nákladů díky navyšování objemu výroby. Navíc se očekává zlevnění výrobních zařízení.

Princip plug-in hybridních vozů je bezpochyby zajímavý. Jenže, poměrně značná část uživatelů příliš nevyužívá externí dobíjení jejich baterií. Ve výsledku tak může mít tento vůz celkově vyšší emise CO2 než srovnatelně velký vůz poháněný výhradně spalovacím motorem.

Dalším problémem je, jak kontrolovat, zda vůz, který sice má příslušnou "ekologickou" registrační značku ( u nás začíná písmeny EL), skutečně projíždí vyhlášenou bezemisní zónou pouze pomocí elektřinou poháněného motoru.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4, který právě vstoupil na tuzemský trh s novými osobními automobily za ceny začínající na úrovni 1 395 000 Kč, bude světu v nízkých městských rychlostech dávat na vědomí fakt, že se pohybuje na elektřinu, rozsvíceným modrým světlem na jeho přední části. To má také usnadnit kontrolu legálnosti průjezdu městským policistům a jiným kompetentním osobám.

Plug-in hybrid DS 7 Crossback  E-Tense se od běžného provedení vozu DS Crossback liší mimo například dvířek na dobíjení na zadním blatníku také speciálním štítkem E-Tense na spodní hraně přední kapoty.

Trakční baterie s kapacitou 13,2 kWh, na kterou je záruka osm let nebo 160 tisíc kilometrů, nikterak nezmenšila zavazadlový prostor. Vůz má integrovanou palubní nabíječku s výkonem 7,4 kW. Díky ní se baterie z wallboxu na plnou kapacitu dobije za hodinu a tři čtvrtě. Z klasické zásuvky 230 V to trvá sedm hodin.

Značka DS bude mít již v březnu v nabídce rovněž plně elektrický vůz. Stane se jím DS3 Crossback E-Tense. Ten má baterii o kapacitě 50 kW a palubní dobíječky buď 7,4 nebo 11 kW. Z rychlodobíječek lze využívat výkon až 100 kW. Díky tomu se baterie na osmdesát procent dobije během půl hodiny.

Dojezd automobilu na jedno nabití činí 320 kilometrů podle metodiky WLTP, výkon motoru je 100 kW.

Radek Pecák

Volkswagen letos nejspíše nedokáže uspokojit všechny zájemce o jeho plně elektrický model ID.3. Na výroční tiskové konferenci společnosti Porsche Česká republiky, která na tuzemský trh dováží kromě Volkswagenů také užitkové vozy této značky, dále modely Audi a Seat, to přiznal ředitel značky Volkswagen Jiří Štoček.

Nissan se mezi velkými automobilkami dá jednoznačně pokládat za průkopníka elektromobility. Jenže, v současnosti má ve své nabídce takto poháněných vozů stále pouze Leaf (ve druhé generaci) a malou dodávku e-NV200.

Dvakrát tolik kusů, než kolik si na své konto připsal v pořadí druhý Renault Zoe, zaregistrovaly vloni úřady v evropských zemích v případě Tesly Model 3. Vyplývá to ze statistik o prodejích elektrických vozidel podle EV Sales Blog.

V rámci realizace plánů na elektrifikaci své řady vozů se značka Maserati rozhodla použít tři výhradně experimentální vozy k otestování nového elektrického pohonného systému, kterým budou v budoucnosti osazeny modely této značky.

Zatímco mnohé jiné automobilky představují velké a drahé elektromobily, u Renaultu jdou přesně opačnou cestou. Menším a levnějším vozem jezdícím výhradně na elektřinu má být tudíž nová verze minivozu Twingo.

Automobilka z německého Mnichova sice během několika měsíců ukončí produkci krásného sportovního vozu i8 s plug-in hybridním pohonem, avšak rychle přepravuje nové automobily s elektromotory.

V porovnání se současnými statistikami vypadaly i dříve prezentované prodejní cíle koncernu Volkswagen doslova neuvěřitelně. Přesto je nyní šéfové největší evropské automobilky ještě navýšili.