Stejně jako celý trh s novými automobily v České republice, byl letošní leden rekordní i z hlediska registrací elektromobilů. Nikdy předtím se v tuzemsku v prvním měsíci roku neprodalo tolik auto poháněných čistě elektřinou.

Zatím se v Česku téměř výhradně instalovaly rychlonabíjecí stanice společnosti ABB. Využívat je můžou například zákazníci energetického gigantu ČEZ i Pražské energetiky. Siemens ovšem přišel s novým typem stanice....

Zatím není oficiálně známo, kolik nových bateriových elektromobilů se představí na letošním ženevském autosalonu. Jisté však je, že velká část z nich se bude honosit dojezdem okolo magické hranice pět stovek kilometrů.

Je známo, že koncern Volkswagen hlasitě propaguje elektromobilitu a vyvíjí v tomto směru různé nové modely. Kromě vlastního vývoje spojil síly i s partnery v Číně.

Dosud je v České republice registrováno jen kolem tří stovek Volkswagenů s čistě elektrickým pohonem. Toto číslo se ale velmi znatelně zvětší. Vyplývá to z informací, které redaktorovi Autonaelektřinu.cz sdělil manažer pro elektromobilitu společnosti Porsche Česká republika Aleš Neuschl.

Podstatně větší kapacitu baterií než jakou mají současné elektromobily značky Volkswagen, získají pro rok 2020 chystané modely elektrické řady I.D. Navíc bude k dispozici více verzí.

Teprve více než deset měsíců poté, co Česká pošta informovala o záměru začít využívat  pro rozvoz zásilek v tuzemských velkých městech dodávky na elektrický pohon, dokončují její specialisté výzvu k podání nabídek pro uchazeče.

Nová rychlodobíjecí stanice Pražské energetiky začala sloužit před holešovickou sportovní halou. Její hlavní předností je umístění v blízkosti centra a také možnost ukládání energie vyrobené za pomoci solárních panelů.

V listopadu vyčlenilo Ministerstvo dopravy z evropských prostředků 130 milionů korun na výstavbu infrastruktury pro dobíjení elektromobilů v rámci páteřní sítě.  Nyní je k dispozici dalších sto milionů pro budování doplňkové dobíjecí infrastruktury. Ovšem podmínky nastavené pro uchazeče o dotace jsou obtížné.

Praha přidává další úseky silnic s vyhrazenými pruhy pro autobusy. Nové budou například na Strakonické či Modřanské ulici. Redakce Autonaelektřinu.cz se zajímala, zda by tyto pruhy nemohly legálně využívat také elektromobily.