Americká agentura pro ochranu životního prostředí zveřejnila výsledky testů spotřeby elektromobilů dostupných na americkém trhu podle své vlastní metodiky. Ta je přísnější než v Evropě používané cykly NEDC i WLTP. Podle odborníků již prakticky odpovídají podmínkám v reálném provozu.

Svého času se v automobilce ve Cvikově vyráběly Trabanty. Poté továrnu převzal koncern Volkswagen, který ji v současnosti upravuje na největší evropský montážní závod elektromobilů.

Výrobce tohoto vozidla tvrdí, že při svém používání dokáže vyrobit více elektřiny než samo potřebuje ke svému provozu. Některé jiné zdroje toto tvrzení sice rozporují, každopádně se ale v současnosti jedná o největší elektromobil na světě, který navíc funguje velice efektivně.

Informace korejského deníku BusinessKorea o tom, že by se v závodě automobilky Hyundai měl začít kromě modelů se spalovacím motorem vyrábět také model Kona Electric, zatím oficiální zdroje nepotvrdily.

Jedna z hlavních avizovaných předností prvního elektromobilu značky Porsche nebude v okamžiku zahájení prodejů k dispozici. Jedná se o možnost dobíjení výkonem až 350 kW. Další technická data jsou ovšem špičková.

Pokud bude příliš horko, nebo naopak zima, nebudou se baterie elektromobilů dobíjet do plna. Smyslem propojení řídicí elektroniky bateriových celků elektromobilů s cloudem, což je řešení, které představila společnost Bosch, je omezit stresové faktory faktory.

Lotus příští rok začne vyrábět model Evija. Jedná se o "čistý" elektromobil s impozantním výkonem 2000 koňských sil. Vznikne ovšem pouze v limitované edici čítající 130 kusů.

Věčné spory o to, zda budoucnost patří jednoznačně bateriovým elektromobilům nebo těm využívajícím vodíkové palivové články by mohla pomoci rozhodnout nová vědecká studie. Na závěry studie prestižního Fraunhoferova institutu pro energetické solární systémy, který sídlí v německém Freiburgu, upozornil v České republice portál Autoweek.cz

Součástí víkendové Eco Energy Rallye Bohemia, která se jela jakou součást Světového poháru FIA Alternatives Energy Cupu, bylo také hodnocení spotřeby přihlášených elektromobilů na soutěžní trase.

Celkem 25 posádek startujících s "čistými" elektromobily a k tomu desítka dalších vozidel využívajících jiné alternativní pohony, bude letos v pátek 12. července na startu 2. ročníku Eco Bohemia Rallye.