Přijatelných 130 000 Kč činí příplatek za největší bateriový paket namontovaný do nové Škody Enyaq iV. Zatímco cena vozu s trakční baterií 60 kW (a dojezdem 390 kilometrů) je stanovena pro český trh na 1 059 900 Kč, za Enyaq iV 80 s dojezdem přes 500 kilometrů zákazník u dealera zaplatí 1 189 900 Kč.

Zhruba tisíc kusů nové elektrické Škody Enyaq by mělo začít během příštího roku jezdit po tuzemských komunikacích. Prodeje v takové výši předpokládají odborníci z tuzemského zastoupení automobilky.

V současné době se nepočítá s tím, že by dealeři v ČR nabízeli také provedení s nejmenší baterií. Nejlevnější verzí s cenovkou 1 059 900 Kč tedy bude vůz s pohonem pouze zadních kol a s výkonem 132 kW. Dojezd je 390 kilometrů.

Na délku auto měří 465 centimetrů, výška činí 162 centimetrů. Zavazadlový prostor má objem 585 litrů.

Podle Martina Hrdličky z technického vývoje lidé nemusejí mít obavy z jízdních vlastností automobilu, u kterého se Škoda vrací ke koncepci pohonu "vše vzadu". "Auto jsme naladili velmi konzervativně, tudíž ani jízda na mokré vozovce nebude znamenat žádné vyšší nebezpečí smyku," uvedl.

Součástí základní výbavy bude například třízónová klimatizace, bezklíčkové odemykání, LED světlomety, DAB tuner, vyhřívaná volant a zadní parkovací kamera.

Naopak například tepelné čerpadlo, head-up displej nebo systém pro výkonnější nabíjení u rychlodobíječek (až 125 kW) bude za příplatek. Běžně totiž půjde auto dobíjet výkonem buď 11 kW z wallboxu nebo 50 kW u stojanů pro rychlé dobíjení.

Podle našeho průzkumu je uvnitř dostatek místa pro čtyři až pět dospělých cestujících, použité materiály působí rozhodně hodnotněji než ve Volkswagenu ID.3. Při pražské premiéře ovšem Škoda samozřejmě vystavovala nejlépe vybavené verze, včetně té se svítící čelní maskou.

Ta bude součástí sériové výbavy pouze u 1895 exemplářů z Founders Edition, u některých dalších verzí ji půjde namontovat za příplatek.

Auto se začne dodávat na začátku příštího roku.

Radek Pecák

 

Zatímco v loňském roce činil v Evropě podíl vozů s elektromotorem, který se alespoň zčásti podílí na pohonu, přibližně osm procent, letos je to již osmnáct procent.

V BMW se už pilně pracuje na další generaci Mini, která má přijít na trh na přelomu let 2022 a 2023. Spekuluje se o tom, že už bude pouze elektrická.

O tom, že Honda e - první elektromobil této japonské značky - má roztomilý kukuč a zajímavý interiér, není asi třeba polemizovat. Jinou, už méně příjemnou stránkou tohoto vozu, je ale reálný dojezd. Prokázal to náš test.

Dvě verze baterie a široká škála provedení vhodných pro nejrůznější typy podnikatelských aktivit. Tak hodlá francouzská automobilka Peugeot nabízet elektrické provedení svého tradičního užitkového vozu Boxer.

Celkem na deseti místech v celé České republice se zájemcům představí flotila elektrických a hybridních vozů značky Mercedes-Benz.

Druhou hybridní variantu nabídne sedmimístný model Kia Sorento. Po klasickém hybridu bude v prodeji i plug-in hybridní verze.

Osmá generace Volkswagenu Golf dostane i plug-in hybridní variantu. S pohonem o výkonu 245 koní bude nejvýkonnějším standardním Golfem v aktuální nabídce, a výkonově se vyrovná Golfu GTI.

Po více než roce interních debat dal údajně Volkswagen zelenou nové deváté generaci modelu Passat. Na trh přijde v roce 2023 a bude mít i elektrickou verzi.