Česká pošta v nejbližších dnech zruší výběrové řízení na dodávku desítek kusů elektromobilů pro své potřeby. Ve stanoveném termínu se přihlásil pouze jediný zájemce.

Vypsané výběrové řízení na dodávku 35 až 60 elektromobilů, které by měli využívat zaměstnanci České pošty, bude v nejbližších dnech zrušeno. Informace serveru Autonaelektřinu.cz potvrdil mluvčí České pošty Matyáš Vitík. "Přihlásil se pouze jediný zájemce," uvedl. "I nadále ale trvá náš zájem o elektromobily a určitě připravíme nové výběrové řízení. Podmínky pravděpodobně poněkud upravíme," prozradil. Výběrové řízení přitom pošta začala organizovat již v loňském březnu. Teprve počátkem tohoto roku však zveřejnila podmínky.

Svoji nabídku nepodaly například tuzemská zastoupení značek Peugeot a Citroën. "V našem případě je to však zejména proto, že současná generace tohoto vozu končí," uvedla mluvčí tuzemského zastoupení Peugeotu Radka Matthey. Ještě citelnější je pro Českou poštu aktuální nezájem společnosti CV-Tech, která je oficiálním dovozcem vozů Streetscooter. To jsou elektrické speciály vyvinuté a vyráběné v tisícových sériích v Německu pro Deutsche Post.

"Hlavním problém spočívá v tom, že pošta trvá na operativním leasingu, který v případě elektromobilů vychází nesmyslně draze. Hlavně proto, že nikdo v současné době neumí určit zůstatkovou hodnotu takového auta po ukončení lhůty operativního leasingu," vysvětlil redaktorovi Autonaelektřinu.cz jednatel CV Tech Milan Pavlíček. Finanční instituce podle něho proto nyní počítají s tím, že třeba po šesti letech provozování bude mít elektromobil nulovou hodnotu. "To je samozřejmě nesmysl, oponuje Pavlíček. Tento konkrétní elektromobil je zkonstruován na životnost šestnáct let. Samozřejmě kromě baterie," dodává. "Navíc nabízíme garanci, že po ukončení leasingu si dodávky zpětně německá pošta odkoupí," argumentuje.

Podle něho by bylo daleko logičtější, kdyby si pošta v současnosti dodávky prostě koupila do vlastnictví. "Jsou absolutně bezporuchové a zkonstruované přesně pro potřeby doručování zásilek. Čas od času je pouze třeba vyměnit pneumatiky a komponenty brzd," vysvětluje Pavlíček. V případě nehody se poškozený povrchový plastový díl odšroubuje a místo něho se během chvíle namontuje nový.

CV-Tech nabízí v současnosti kromě známých skříňových variant této elektrododávky s krátkým a dlouhým rozvorem také třístranný sklápěč a rovněž malý "popelářský" vůz pro komunální služby.

RADEK PECÁK