Rodina elektrických automobilů Volkswagenu řady I.D. bude mnohem větší, než se zatím předpokládalo. Během výstavy Amper v Brně to serveru Autonaelektřinu.cz prozradil manažer Porsche Česká republika pro elektromobiltu Aleš Neuschl. Prvním modelem na trhu bude hatchback se jménem Neo.

Ačkoli pro běžné zákazníky bude první elektromobil Volkswagenu postavený na speciální platformě pro elektrické vozy k dostání až na podzim příštího roku, na silnicích už budou tyto vozy jezdit mnohem dříve. Zhruba patnáct tisíc aut totiž dostanou na testování VIP zákazníci a významné firmy. Novináři by měli mít možnost se s tímto autem, které ponese obchodní označení Neo, seznámit již během tohoto léta.

"Předpokládám, že v České republice bude k vidění již v listopadu v naší expozici v hale výstaviště v Praze-Letňanech, kde se uskuteční veletrh e-Salon. Navíc se tam bude prezentovat i elektrický Crafter a Audi e-tron," prozradil Neuschl.

Volkswagen zatím na autosalonech představil jen čtyři koncepty svých budoucích elektromobilů - kromě hatchbacku i SUV Crozz, velkoprostorový Buzz a naposledy letos v Ženevě velký sedan I.D. Vizion. Jenže, podle informací Autonaelektřinu.cz, se  brzy po modelu Neo se mají k zákazníkům dostat ještě další dvě až tři elektrická SUV různých velikostí.

Příchod vozů postavených na platformě MEB podle Neuschla nebude znamenat okamžitý konec produkce současné verze modelů e-Golf a E-Up". Druhý jmenovaný se navíc stane pro zákazníky velmi atraktivním. To díky tomu, že dostane baterii z e-golfu a dojezd se tak dostane také na metu tři stovky kilometrů. "Vyrábět se budou ještě několik let, určitě i po roce 2020," sdělil Neuschl. Volkswagen počítá s tím, že tyto vozy budou atraktivní například pro taxislužby nebo carsharing. Auta rodiny I.D pak budou dealeři nabízet jak firemním zákazníkům, tak i fyzickým osobám. Mají totiž být prakticky plnohodnotnou náhradou za současné vozy se spalovacím motorem.

Na start elektromobilní éry se již nyní připravuje celkem šestnáct evropských závodů koncernu Volkswagenu. "Nejde totiž jen o produkci vozů rodiny I.D., ale někde se také musí vyrábět Audi e-Trony, elektrická Porsche a brzy také Seaty či Škody," uzavírá Neuschl.

RADEK PCÁK