Poté, co Ford vloni kvůli minimálnímu zájmu zákazníků ukončil evropskou produkci bateriového elektromobilu focus, není v dohledu žádný nový osobní model, který by si mohli koupit zákazníci této značky v evropských autosalonech.

Zatímco na ženevském výstavišti byl na stáncích prakticky všech automobilek k vidění minimálně jeden vůz, který je schopen bezemisního provozu, u Fordu se letos žádný takový vůz nalézt nedal. "V tuto chvíli nemáme žádné konkrétní informace o příchodu nějakého plug-in hybridního nebo čistě elektrického vozu na náš trh," sdělil serveru Autonaelektřinu.cz mluvčí tuzemského zastoupení značky Ford Martin Linhart.

Podle dobře informovaných zdrojů nevěří vedení automobilky v USA tomu, že by v Evropě byl o takové vozy zájem a nešlo tedy o prodělečnou záležitost. Přesto se na elektromobilech v Detroitu pracuje a připraveny prý budou do výroby ve správnou dobu. Pravděpodobné je, že k tomu dojde v roce 2020 a v první řadě půjde o SUV s dojezdem téměř pět stovek kilometrů.

Alespoň plug-in hybridní variantu značka s modrým oválem intenzivně chystá pro užitkovou verzi své druhé největší dodávky. Transit Custom PHEV bude k dispozici zákazníkům i v České republice již příští rok. Podle dostupných informací se dojezd tohoto plug-in hybridního vozu v elektrickém módu dostane na minimálně padesát kilometrů. Poté bude možno další energii dodat baterii pomocí zážehového litrového spalovacího motoru EcoBoost. Ten však nebude schopen pohánět kola vozu, jeho role spočívá pouze ve výrobě elektřiny. V současnosti již dvacítku prototypů testují některé firmy v Londýně.

Po tomto voze by do roku 2025 měla značka Ford uvést na trh 13 elektrických nebo elektrifikovaných modelů. Ani toto číslo však není, v porovnání, s konkurenty, příliš vysoké.

Radek Pecák