Unikátní možnost srovnat jízdní výkony benzinových speciálů s prototypem elektrického závodního vozu Seat Cupra e-Racer budou mít návštěvníci některých letošních závodních víkendů série TCR.

Seat během autosalonu v Ženevě oznámil, že automobil Cupra e-Racer, který zde vystavuje spolu s dalšími počiny nově založené divize Cupra, se bude zřejmě dále vyvíjet i během skutečných závodů. Protože však samostatná série elektrických cestovních vozů začne až v roce 2019, střetne se zatím jejich elektrický "závoďák" s klasickými závodními vozy "benzinové" série TCR.

Oproti nim bude mít náskok z hlediska výkonu motoru. Zatímco Leon Cupra TCR disponuje maximálním výkonem 350 koňských sil, elektromotory Cupry e-Racer jsou schopny poskytnout až 680 koní. Také zrychlení je výrazně lepší. Elektrický závodní speciál je schopen zrychlit z nuly na stovku během 3,2 sekundy a z nuly na 200 za 8,2 sekundy. 

Hendikepem elektromobilu je ovšem o 400 kilogramů vyšší hmotnost. "Cílem testování během závodů je vyhodnotit potenciál e-Raceru v porovnání se závodními vozy TCR. Konečným cílem pak je dosáhnout nejlepšího možného detailního nastavení pravidel pro E TCR, což bude od roku 2019 samostatné mistrovství.

Uvidíme také, jak diváci uvyklí řevu strojů spalujících benzin přijmou zvláštní bzučení, které při jízdě e-Racer vydává. Připodobnit ho prý lze třeba k pískotu letícího komára.

Zatím je Cupra-eRacer jediným oficiálně představeným elektrickým speciálem v kategorii cestovních vozů na světě. Matthias Rabe, který je v Seatu zodpovědný za výzkum a vývoj však vyzývá ostatní automobilové výrobce, aby zvedli hozenou rukavici.