Celkem 166 tisíc nových osobních vozů, které zvládají ujet díky energii z trakční baterie minimálně desítky kilometrů bez emisí, se v listopadu prodalo v Evropě. Dohromady mají plug-in hybridní vozy a "čisté" elektromobily" podíl na trhu šestnáct procent.

Zajímavé je, že zákazníci v současné době dělí svůj zájem o obě tyto kategorie pohonů zhruba na polovinu. Bateriových elektromobilů se sice prodalo přece jen o pár stovek více, ale v meziročním porovnání si více polepšily plug-in hybridy ( o 217 versus 182 procent v případě elektromobilů).

Během jedenácti letošních měsíců se tak na starém kontinentu letos prodalo již přes milión kusů elektrických vozidel (přesně 1 085 000), přičemž jejich podíl na celkovém trhu dosáhl deseti procent. Celková bilance za rok 2020 se tak zřejmě zastaví někde u čísla 1 250 000.

Z informací portálu EV-Volumes.com dále vyplývá, že nejžádanějším elektrickým vozem v Evropě je za celý rok i měsíc listopad Renault Zoe. Jeho zatímní roční bilance činí 83 000 kusů. Druhá Tesla má za období 1-11 o dvacet tisíc "čárek" méně.

V pořadí za měsíc listopad je za malým elektrickým Renaultem druhý Volkswagen ID.3, třetí pak Hyundai Kona EV a čtvrtá Tesla Model 3. Od pátého do devátého místa se pak za sebou seřadily vozy s pohonem plug-in hybrid a první desítku uzavírá Audi e-Tron.

Plug-in hybridní verze vozů Škoda, tedy Superb iV, případně Octavia iV a Octavia RS iV se ani v měsíčním ani v ročním žebříčku neprobojovaly do první dvacítky.

Radek Pecák