Skutečně zajímavě vypadá pohled na ukazatel dojezdu červeného exempláře Hyundai Kona Electric, který stojí vystaven zrakům odborné i laické veřejnosti na pódiu na stánku automobilky Hyundai na ženevském výstavišti.

Přestože baterie vozu je nabita jen na zhruba dvě třetiny možné kapacity, svítí na displeji možný dojezd stále ještě 299 kilometrů. Pokud se to prokáže i na silnici, tak lze inženýrům této korejské automobilky jen zatleskat.

Jedná se samozřejmě o verzi s větší baterií, která má kapacitu 64 kWh. Ta slabší nabídne 39 kWh. Zatímco ta první verze má normovaný dojezd 470 kilometrů, slabší dojede do vzdálenosti 300 kilometrů. Ve variantě s větší baterií bude zabudován silnější elektromotor s výkonem 150 kW, levnější verzi rozpohybuje agregát s výkonem 99 kW.

Hyundai Kona Electric má zásuvky pro dobíjení uprostřed přídě, stejně jako třeba Nissan Leaf. Interiér se liší od klasických verzí Kony. Středová konzola je totiž vyvýšená (plovoucí) a je na ní kromě jiných i tlačítko pro volbu jízdního režimu.

Líbí se nám, že po stranách velkého centrálního displeje zůstaly zachovány i fyzická tlačítka a ovladače a řidič se tak při jízdě nemusí trefovat prstem na příslušnou ikonu na displeji.

Potěšilo nás, že vzadu je místa i pro další dva dospělé cestující. Redaktor vysoký 186 centimetrů měl sice po posazení se takzvaně sám za sebe před koleny i nad hlavou volný prostor jen v řádu milimetrů, ale nikde se neopíral o prvky interiéru.

Také kufr je dostatečný. Pod podlážkou je další box pro uložení drobností a ještě níže dokonce místo pro rezervní pneumatiku.