Toyota dlouho zůstávala v oblasti "čistých" elektromobilů tak trochu stranou. Nyní ale z této největší asijské automobilky přichází stále větší množství zpráv, které se týkají vývoje takových aut a jejich komponentů.

Nejčerstvější je informace o tom, že vědci severoamerického vývojového institutu Toyoty ve spolupráci s experty University of Houston vyvinuli novou hořčíkovou baterii.

Ta by se mohla stát bezpečnější a levnější alternativou současných Li-ion akumulátorů. Pokroku se dosáhlo především díky nové katodě a elektrolytu. Hustota energie je přitom už srovnatelná s Li-ion články. Dosud byl hlavní nevýhodou hořčíkových baterií nízký výkon a rovněž kapacita.

Hustota této hořčíkové baterie je téměř o dva řády lepší než dosavadní hořčíkové baterie. Podle výzkumníků dokáže zvládnout více než dvě stovky nabíjecích cyklů při zachování přibližně 82 procent kapacity.

Důležitou předností hořčíkových baterií je příznivá cena, neboť tento prvek je levnější než lithium, a také vyšší bezpečnost.

Kromě tohoto typu baterie vědci ve vývojovém centru Toyoty pracují také na lithium-iontových bateriích s tuhým elektrolytem. Jejich hustota má být dvojnásobná, oproti současným bateriím s kapalným elektrolytem. V této oblasti je partnerem společnost Panasonic. Tento vývoj je již v konečné fázi.

Radek Pecák