Volkswagen oznámil, že v pěti německých lokalitách, v nichž má své výrobní závody, zahájil testování celkem dvaceti nových exemplářů nového typu wallboxu. Ty jsou, na rozdíl od těch dosud používaných, schopné dobíjet elektromobil přímo stejnosměrným proudem.

Testování má podle tiskové zprávy trvat šest až dvanáct měsíců a poté se rozhodne, zda bude tato nová nabíječka zavedena do sériové výroby.

Výkon tohoto wallboxu je 22 kW a ten může využívat úplně každý elektromobil, který je vybaven konektorem CCS Combo 2. Tedy bez ohledu na to, jakou má zabudovánu palubní nabíječku.

Ve velké části současných elektromobilů jsou totiž zabudovány palubní dobíječky s výkonem 7,2, případně 11 kW. To je limitující faktor rychlosti domácího dobíjení. Nehledě na to, že při přeměně střídavého proudu z běžné rozvodné sítě na stejnosměrný, který se pak ukládá do trakční baterie vozu, se ztrácí kolem pěti procent energie.

Zákazníci by také mohli ušetřit. Za instalaci výkonnější palubní dobíječky do vozu se totiž v současnosti připlácejí nemalé částky. Na druhou stranu je tu otázka ceny takového nového typu wallboxu. Až dosud se totiž počítalo s tím, že stejnosměrné dobíječky jsou zhruba pět až desetkrát dražší než ty se střídavým proudem.

V budoucnosti by právě takový wallbox mohl být využíván i pro obousměrný tok energie. Tedy z rozvodné sítě do elektromobilu a naopak. Prací na tomto systému jsou v koncernu Volkswagen pověřeni experti značky Audi.

Radek Pecák