Nové typy elektromobilů, které koncern Hyundai začne představovat od příštího roku dále, budou mít v porovnání s těmi současnými výrazně lepší parametry. Nová platforma, o níž představitelé automobilky nyní představili podrobnosti, bude například pracovat s palubním napětím 800 Voltů.

Díky tomu například bude umožněno nabíjení stejnosměrným proudem výkonem až 350 kW. Tedy tím, který je dostupný u v současnosti nejvýkonnějších rychlodobíjecích stojanů sítě Ionity. Díky tomu se baterie na osmdesát procent dobije již za 18 minut.

V platformě bude zabudována trakční baterie umožňující dojezd přes 500 kilometrů podle cyklu WLTP. V základu budou nové elektrické vozy Hyundai poháněny motorem vzadu. V případě potřeby může být doplněn menším agregátem vpředu, který ale půjde fyzicky zcela odpojit.

Výkon zajistí dosažení maximální rychlosti až 260 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na sto od 3,2 sekundy. Jedním z husarských kousků techniků Hyundai má být unikátní vysokorychlostní motor, jehož maximální otáčky mají být až o sedmdesát procent vyšší, než je nyní běžné.

Přesný počet otáček sice zatím automobilka nesdělila, ale pochlubila se, že jen díky instalaci této pohonné jednotky se zvýší dojezd při použití baterie se shodnou kapacitou o zhruba pět procent. Baterie samotné budou mít přibližně o deset procent vyšší energetickou hustotu.

Do roku 2025 hodlá koncern Hyundai představit celkem 25 elektrických vozidel, z čehož 11 bude mít výhradně elektrický pohon.

Radek Pecák