Až 270 kW. Takový je udávaný maximální výkon dobíjení vozu Porsche Taycan. Na berounské stanici sítě Ionity jsme ověřovali, zda to lze v praxi dosáhnout.

Po více než dvou stech padesáti kilometrech převážně sportovní jízdy jsme dojeli s testovaným Porsche Taycan Turbo do Berouna. V tu chvíli palubní počítač ukazoval, že v baterii zbývá ještě 22 procent její kapacity, což v danou chvíli znamenalo dojezd na dalších 74 kilometrů. Venku bylo ve sváteční den 17. listopadu zhruba 10 stupňů Celsia a baterie byla zahřátá na 33 stupňů.

Po připojení ke stojanu se baterie začala plnit skutečně rychlým tempem (připomínáme, že teoreticky umí tento stojan výkon až 350 kW). V prvních dvou minutách se výkon pohyboval těsně pod hranicí 200 kW (cca 193-194), následně pak na několik minut stoupl na 200 - 202 kW.

Již po jedné minutě jsme tak získali dojezd na přibližně deset dalších kilometrů. S přibývajícími minutami se však výkon dobíjení skokově snižoval. Nejprve na 150 kW, potom ještě níže. Například v 11. minutě se Taycan dobíjel výkonem 139 kW. V tu dobu již měl však baterii zaplněnu na 55 procent.

Po 15. minutách, kdy jsme vůz odpojovali, bylo v baterii už 63 procent energie. V tu dobu ještě proudila do vozu elektřina nabíjecím výkonem 104 kW.

Celkem jsme tedy za čtvrthodinu dobili více než 36,5 kWh a dojezd z původních 74 navýšili na na 215 kilometrů. Není to málo, ale čekali jsme přece jen o něco lepší výsledek.

Radek Pecák