Elektrických verzí velkých dodávek bude už brzy na výběr docela dost. Sériovou verzi modelu Master teď začíná nabízet Renault a ještě letos se i u nás objeví Volkswagen e-Crafter. Další konkurenti nebudou mít příliš velké zpoždění.

Master Z.E je obchodní označení již druhého elektrického užitkového automobilu francouzské značky. Tím prvním byl Kangoo Z.E.

Renault se rozhodl pro poměrně jednoduché řešení. Nechtěl totiž zmenšovat objem skříně, ani zvyšovat podlahu nákladového prostoru, a proto baterie umístil do prostoru kabiny. Tam se ovšem vešel  pack s kapacitou jen 33 kWh.

Také motor nedisponuje příliš vysokým výkonem. 74 koňských sil ovšem postačuje na udělení maximální rychlosti 100 km/hod. Speciální ekologický režim sníží maximální rychlost na 80 km/hod. Dojezd by se pak ze standardních přibližně 120 kilometrů měl ještě o další desítky navýšit. Pro využití zásobovacích firem ve městě by to měla být dostatečná hodnota.

Dealeři Renaultu budou vůz dodávat v šesti různých provedeních, například i se dvěma výškami střecha a dvěma variantami kabiny. Menší baterie umožní poměrně rychlé dobití i za použití wallboxu 32A/7,4 kW. Díky tomu se bez problémů celá flotila dobije přes noc.

Jelikož tuzemské zastoupení Renaultu nedávno dojednalo možnost prodeje elektromobilů této značky také na území České republiky, měl by se vůz dočkat i české cenovky.