Prodeje elektrických vozidel jsou jedním z mála rostoucích segmentů na tuzemském trhu s novými osobními auty. Ten podle čerstvé statistiky Svazu dovozců automobilů během prvních deseti měsíců letošního roku klesl meziročně o téměř 22 procent a v samotném říjnu o šestnáct.

Naopak prodeje "čistých elektromobilů" se téměř ztrojnásobily. Tuzemské úřady jich do provozu letos zaregistrovaly přesně 1884, zatímco vloni to bylo jen 649. Dokonce čtyřnásobně lépe se letos prodávají vozy s pohonem plug-in hybrid. Těch prodejci jednotlivých značek předali zákazníkům již  1337, přičemž vloni do října to bylo jen 324.

Nejúspěšnější značkou v prodeji bateriových elektromobilů se v říjnu po delší odmlce stala značka Volkswagen. První zákazníci si totiž mohli převzít objednané modely ID.3. Celkem se elektrických Volkswagenů zaregistrovalo do provozu 39 kusů. Na druhém místě s odstupem deseti exemplářů skončila Tesla.

Třetí příčka patří Škodě  (25 kusů) a dvojciferné prodeje si připsala také značka Hyundai (21). Do statistik se zapisuje stále větší množství značek. Například i Mazda.

Celkem se v říjnu v Česku prodalo 156 kusů elektromobilů, což odpovídá přibližně jednoprocentnímu podílu z celkovému objemu trhu nových osobních aut. Plug-in hybridy zaostaly ve statistice jen o deset kusů. V této kategorii byla s 61 kusy nejúspěšnější Škoda Auto.

Radek Pecák