Již měsíc před oficiální premiérou zveřejnila Toyota několik oficiálních snímků nové generace vozu Mirai. Skupina japonských novinářů již dokonce dostala možnost vůz krátce vyzkoušet.

Design produkční verze vozu, který si elektřinu pro svůj provoz vyrábí přímo ve svých útrobách ve vodíkových palivových článcích, se v podstatě neliší od konceptu představeného vloni na podzim. Tehdy se ukázal automobil se zbrusu novým designem a pohonem.

Nová Toyota Mirai tedy bude mít místo dosud využívaného pohonu předních poháněná zadní kola. Současně se zvýšil výkon pohonné jednotky z dřívějších 151 koňských sil na více než 180.

Uživatelé budou určitě spokojeni s poměrně velkorysým prostorem na zadních sedadlech a objemným zavazadlovým prostorem.

Jízdní vlastnosti by se měly vylepšit už díky dosažení optimálního rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou v poměru 50:50. Celková hmotnost automobilu je přibližně 1900 kilogramů.

A ta nejlepší zpráva nakonec: Dojezd se už srovnal s tím, jaký nabízejí současně vyráběbé osobní automobil poháněné zážehovými motory. Podle japonského homologačního cyklu má činit 850 kilometrů. To je zhruba o třicet procent lepší hodnota, než jakou nabízela dosavadní verze.

Radek Pecák