Portál EV Sales Blog uveřejnil čerstvé statistiky prodeje elektrických vozidel za první tři čtvrtletí tohoto roku podle jednotlivých automobilových koncernů. Jeden žebříček zahrnuje dohromady jak "čistě elektrické vozy, tak i ty s plug-in hybridním pohonem, druhý je pak vyhrazen pouze bateriovým elektromobilům.

Během tří čtvrtin letošního roku se na světě prodalo 932 000 automobilů, které jsou schopny ujet na elektřinu z baterií minimálně desítky kilometrů. Z tohoto počtu bylo 68 procent poháněno výhradně elektromotorem.

Lídrem trhu je samozřejmě nadále americká Tesla, která zaznamenala prodej 317 tisíc vozidel, což znamená tržní podíl 18 procent. Ale pozor, ten se oproti poslední statistice z června o procentní bod snížil.

Naopak skupina Volkswagen Group (do které patří třeba i Škoda, Seat, Porsche a Audi), si oproti závěru loňského roku významně polepšila. Tehdy měla na poli elektrických vozidel podíl pouze 6 procent, nyní má 13 a je tedy na druhé pozici. Celkem letos dokázala prodat 231 000 kusů.

Na třetím místě mezi výrobci obou typů elektrických automobilů je aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Za Volkswagenem má odstup více než 90 000 kusů. Čtvrtý pak je koncern Hyundai (značky Hyundai a KIA), páté BMW.

Z hlediska klasických elektromobilů je pořadí na prvních třech místech shodné jako v celkové statistice zahrnující i plug-in hybridy. Jen na čtvrtou příčku se dostala čínská společnost SAIC a pátý je koncern Hyundai. BMW z Top 5 vypadlo.

Radek Pecák