V případě zavedených automobilek jsou svolávací akce poměrně běžnou a v poslední době i veřejně přiznávanou záležitostí. Tesla se ale k nekvalitním exemplářům ze své produkce staví trošku zvláštně.

Posledním příkladem byla odlétnuvší skleněná střecha Modelu Y. Na počátku října se tak stalo jejím novým majitelům ihned po cestě z dealerství. Nyní se na facebookové skupině příznivců tohoto automobilu objevily informace, podle nichž značka oslovila elektronickou poštou určitou skupinu majitelů tohoto vozu. Jedná se o desítky konkrétních vozů vyrobených krátce po sobě.

Americký úřad pro bezpečnost silničního provozu však o této svolávací akci nemá žádné informace.

Řada majitelů vozů Tesla je v současné době znepokojena i dalším počínáním této značky. Například Tesly nemají stanoveny žádné servisní intervaly. Přitom samozřejmě i Tesly obsahují brzdovou kapalinu a chladicí kapaliny. Výměnu brzdové kapaliny ostatní automobilky předepisují v dvouletém intervalu.

Také kapalina v okruhu pro chlazení trakční baterie se má pravidelně měnit. Třeba KIA v případě modelu e-Niro se poměrně drahá nízkovodivá chladicí kapalina mění po třech letech.

Kromě toho Tesla neumí řadě majitelů svých vozů pomoci při řešení víceméně kosmetických záležitostí. Třeba jeden pražský majitel Tesly Model 3 čeká na výměnu stále se rosícího zadního světla již od jara.

Radek Pecák