Počátkem roku 2021, tedy devět let po uvedení tohoto modelu na trh, ukončí Mitsubishi produkci svého malého elektromobilu s poněkud komplikovaným názvem iMiEV.

Vůz, který v době, kdy se prodával také v České republice, stál 900 000 Kč, tedy přibližně stejně jako dnes dealeři žádají třeba za podstatně modernější Opel Corsa-e nebo Peugeot e-208, stále využívá stejnou techniku jako při zahájení prodejů. Tedy hlavně baterii s kapacitou pouze 16 kWh, což postačuje na reálný dojezd kolem stovky kilometrů. T

Motor s výkonem 47 kW a točivým momentem 180 Nm postačoval na dosažení maximální rychlosti 130 kilometrů v hodině.

Zákazníci si vůz příliš neoblíbili. I když se kromě Japonska nabízel ještě v dalších zhruba padesáti zemích, celková produkce jen lehce přesáhla hranici 30 000 kusů.

Ještě menší čísla si připsaly francouzské deriváty tohoto elektromobilu - tedy Peugeot iON a Citroën C-Zero. 

Přímý nástupce s největší pravděpodobností nevznikne. Mitsubishi ale společně se svým aliančním partnerem Nissanem pracuje na vývoji zcela nového typu bateriového elektrického auta.

Radek Pecák