O šest a půl centimetru kratší než technicky spřízněná Škoda Enyaq iV je elektrická novinka Volkswagenu. Model ID.4 má být prvním globálním elektromobilem největší evropské automobilky.

Zatím se odhalil vůz pouze ve verzi 1st edition. Jedná se o limitovanou edici. Měla by vzniknout v počtu 27 000 kusů.

Design se pochopitelně nese ve stylu, který nastolil už vůz ID.3. Typické jsou nepříliš členité plochy a zvlněné linie.

Přestože vůz se bude nabízet rovněž s pohonem všech kol, zatím jsou známé technické údaje pouze o "zadokolce". Motor má tedy, stejně jako v ID.3., výkon 150 kW a točivý moment 310 Nm. Vůz pojede nejvýše 160 km/hod., zrychlení z nuly na sto nastane během 8,5 sekundy.

V baterii může být nashromážděno 77 kW využitelné elektrické energie, což má podle měřícího cyklu WLTP vystačit na dojezd do vzdálenosti 520 kilometrů.

U stojanů s rychlým dobíjením lze energii plnit do baterie výkonem 125 kW. Další verze, včetně ID.4 se dvěma elektromotory a souhrnným výkonem 225 kW (stejně jako má Enyaq iV RS) zvede Volkswagen na trh během příštího roku.

Cena zaváděcí 1st edition je 49 950 eur, lépe vybavené exempláře 1st Max jsou o deset tisíc jednotek centrální evropské měny dražší.

Radek Pecák