Zatímco značka Hyundai hodlá postupně napřít své úsilí směrem k vozům s vodíkovými palivovými články, sesterská korejská KIA se aktuální hodlá prezentovat jako jeden z lídrů v oblasti bateriových elektromobilů. Vyplývá to z nové globální obchodní strategie automobilky.

Konkrétních informací zatím mnoho není. Avšak nějaká čísla přece jen k dispozici jsou. KIA tedy hodlá do roku 2027 uvést na trh sedm nových "čistých elektromobilů". První z nich s označením CV přijde na řadu již příští rok a současně má být o prvního posla nového designového stylu značky. V portfoliu však zůstanou i současně nabízené typy. Díky tomu tak již za pět let má být v autosalonech KIA na výběr 11 různých elektromobilů.

Také je znám ještě dlouhodobější cíl. Konkrétně chce KIA do roku 2029 dosáhnout na podíl 25 procent elektromobilů na celkových prodejích automobilky.

KIA dosud, tedy devět let po uvedení prvního svého elektromobilu na trh, prodala na celém světě sto tisíc svých bateriových elektromobilů. V příštích letech se chce orientovat i na jiné obchodní příležitosti. Například i na pronájmy elektromobilů, případně jejich baterií.

Chce také vylepšovat infrastrukturu. Například ve značkových autoservisech výrazně navýší počet speciálních servisních stání pro elektromobily.

Také chce budovat vlastní síť dobíjecích stanic. Jen v Evropě jich má být 2400.

Radek Pecák