"Je to zajímavý jev. Když se lidí po absolvování testovací jízdy ptáme, co je podle nich nejlepší a nejhorší na voze ID.3, odpoví polovina, že nejlepší je design a druhá zase, že právě design je tou nejméně povedenou stránkou," uvedl pro Autonaelektřinu.cz mluvčí tuzemského zastoupení Volkswagenu David Valenta.

Volkswagen v těchto dnech umožňuje návštěvníkům festivalu Praha září, který se koná v areálu výstaviště v Praze-Holešovicích, absolvování půlhodinových testovacích jízd v tomto areálu.

"Trať je sice krátká, ale lidé si ji ve stanoveném čase můžou projet vícekrát. S nimi je v autě instruktor, který jim vysvětlí vše potřebné," dodal Valenta.

Zájem je podle něho velký. Během prvních dnů jízdu absolvovalo vždy kolem 70 lidí. Fronty se podle něho netvoří, protože k jízdám je připraveno zhruba deset vozů 1st Edition. "Jedná se o exempláře v základní výbavě a se silnějším motorem. Ve voze je, tak jako ve všech vyrobených kusů této edice, zabudována trakční baterie s prostřední kapacitou," dodal Valenta.

Většina zájemců o ID.3 pochází podle něho ze skupin obyvatelstva, která nikdy žádný Volkswagen nevlastnila. "Je to prostě jiná skupina motoristů, než na jakou jsme byli dosud zvyklí," uvedl.

ID.3 je v současnosti jediným "čistě elektrickým vozem," který značka VW zákazníkům nabízí. "Příjem objednávek na Volkswagen e-Up jsme ukončili v červnu, také e-Golf se již bude vyrábět jen zhruba dva měsíce a nové vozy do výroby už nelze zadávat."

Ještě v září se ovšem odtajní větší elektromobil ID.4. Ten pak dostane sourozence, což bude SUV s karosérií kupé. Dostane označení ID.5.

Radek Pecák