První vůz nové značky a hned skvělý. Tak vypadá práce bývalého konstruktéry Tesly Petera Rowlinsona, který ovšem nyní pracuje pro konkurenční automobilku Lucid.

Ta právě odhalila svůj velký sedan Air ve špičkové variantě Dream Edition. Od ostatních se odlišuje nejen cenovkou (přes 3,8 miliónu korun), ale samozřejmě i parametry. Například výkon dosahuje 1080 koňských sil, zrychlení z nuly na 96 kilometrů v hodině nastane za 2,5 sekundy a maximální rychlost činí 270 kilometrů v hodině.

Špičkový je rovněž dojezd díky trakční baterii s kapacitou 113 kWh. Ve zkušebně ho stanovili na 832 kilometrů. Bateriová technologie je na nejvyšší světové úrovni, k čemuž specialistům pomohly i zkušenosti s Formulí E, pro niž je Lucid výhradním dodavatelem baterií.

Nabíjení bude možné výkonem až 300 kW (což je také nová rekordní hodnota, neboť Porsche Taycan zvládá "jen 270 kW). To znamená, že za pouhou minutu u takto výkonného nabíjecího stojanu se získá dojezd 32 kilometrů a za půl hodiny na 480. Ve voze vestavěná nabíječka pak umožňuje nabíjení výkonem 19,2 kW.

Lucid Air potěší zájemce také kvalitním zpracováním kabiny a prosvětlením tohoto prostoru pro cestující. Rekordní je rovněž zavazadlový prostor s objemem 739 litrů. To je o 210 litrů více než nabízí největší značky Mercedes-Benz - třída S.

Zatím značka informovala o čtyřech dostupných verzích modelu Air. Kromě Dream Edition se hned ve druhém čtvrtletí příštího roku začne dodávat rovněž Grand Touring. Levnější a tedy samozřejmě méně výkonný Touring a základní Air (s cenovkou pod hranicí 80 000 dolarů) budou k mání v závěru roku 2021, případně až v roce 2022.

Pátá verze bude Performance s výkonem 1300 koní. I ta se má začít vyrábět už příští rok.

Radek Pecák