Zhruba tisíc kusů nové elektrické Škody Enyaq by mělo začít během příštího roku jezdit po tuzemských komunikacích. Prodeje v takové výši předpokládají odborníci z tuzemského zastoupení automobilky.

V současné době se nepočítá s tím, že by dealeři v ČR nabízeli také provedení s nejmenší baterií. Nejlevnější verzí s cenovkou 1 059 900 Kč tedy bude vůz s pohonem pouze zadních kol a s výkonem 132 kW. Dojezd je 390 kilometrů.

Na délku auto měří 465 centimetrů, výška činí 162 centimetrů. Zavazadlový prostor má objem 585 litrů.

Podle Martina Hrdličky z technického vývoje lidé nemusejí mít obavy z jízdních vlastností automobilu, u kterého se Škoda vrací ke koncepci pohonu "vše vzadu". "Auto jsme naladili velmi konzervativně, tudíž ani jízda na mokré vozovce nebude znamenat žádné vyšší nebezpečí smyku," uvedl.

Součástí základní výbavy bude například třízónová klimatizace, bezklíčkové odemykání, LED světlomety, DAB tuner, vyhřívaná volant a zadní parkovací kamera.

Naopak například tepelné čerpadlo, head-up displej nebo systém pro výkonnější nabíjení u rychlodobíječek (až 125 kW) bude za příplatek. Běžně totiž půjde auto dobíjet výkonem buď 11 kW z wallboxu nebo 50 kW u stojanů pro rychlé dobíjení.

Podle našeho průzkumu je uvnitř dostatek místa pro čtyři až pět dospělých cestujících, použité materiály působí rozhodně hodnotněji než ve Volkswagenu ID.3. Při pražské premiéře ovšem Škoda samozřejmě vystavovala nejlépe vybavené verze, včetně té se svítící čelní maskou.

Ta bude součástí sériové výbavy pouze u 1895 exemplářů z Founders Edition, u některých dalších verzí ji půjde namontovat za příplatek.

Auto se začne dodávat na začátku příštího roku.

Radek Pecák