Druhou hybridní variantu nabídne sedmimístný model Kia Sorento. Po klasickém hybridu bude v prodeji i plug-in hybridní verze.

 

Srdcem přeplňovaného hybridního ústrojí je spalovací motor 1,6 litru T-GDI (zkr. Turbocharged Gasoline Direct Injection), který sám o sobě dosahuje nejvyššího výkonu 180 koní a točivého momentu 265 Nm. Spalovacímu motoru sekunduje vysokokapacitní lithium-iont polymerový akumulátor (13,8 kWh) a výkonný elektromotor o výkonu 66,9 kW a točivém momentu 304 Nm. S uvedenými komponentami pak Sorento Plug-in Hybrid disponuje systémovým výkonem 265 koní a točivým momentem 350 Nm.

Hnací moment se posílá na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky. Použitá převodovka umožňuje souběžný přenos výkonu spalovacího motoru a elektromotoru při minimálních energetických ztrátách. Výsledkem uvedeného řešení je okamžitá odezva při zrychlování za všech otáček s přímo dostupnou posilou od baterie za vysokých rychlostí.

Nové Sorento Plug-in Hybrid se na vybraných evropských trzích včetně České republiky začne prodávat počátkem roku 2021 včetně jedinečné sedmileté záruky Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu.

Varianta Plug-in Hybrid klade důraz na prostornost a všestrannost prostřednictvím platformy pro Sorento čtvrté generace, od počátku navrhované pro zástavbu elektrifikovaných hnacích jednotek. Díky nové platformě a velké karoserii si Plug-in Hybrid zachovává velkorysý prostor v kabině i zavazadelníku, stejně tak jako pěti- a sedmimístné uspořádání, které je k dispozici i pro ostatní verze této modelové řady.