Už více než šest stovek exemplářů elektrické Škody Citigo iV zaregistrovaly tuzemské úřady do provozu. Protože jsme až dosud měli možnost s tímto vozem jezdit pouze v chladu, zajímalo nás, na jak dlouhou vzdálenost se s ním řidiči můžou pustit v letním počasí.

Pro test jsme si vybrali komunikace v hlavním městě, úsek dálnice D11 mezi Prahou a Poděbrady a dále silnici číslo 32 směrem na Jičín a přilehlé okresky.

Na trasu jsme vyráželi s plně nabitou baterií, přičemž palubní počítač ukazoval dojezd 270 kilometrů. Nejprve jsme ujeli v hlavním městě 61 kilometrů s průměrnou spotřebou podle palubního počítače 10,4 kWh. Signalizovaný dojezd pak byl 213 kilometrů.

Následovala necelá padesátka dálničních kilometrů. Ty jsme absolvovali se spotřebou 14,9 kWh a průměrnou rychlostí 106 kilometrů v hodině. Tento režim se autu zamlouvá o poznání méně. Dojezd proto klesl o plnýchh 87 kilometrů na hodnotu 126.

Naštěstí jsme pak sjeli na komunikace s povolenou nejvyšší rychlostí 90 kilometrů v hodině. Proto po 52 kilometrech, před opětovným nájezdem na D11 směr Praha, palubní počítač signalizoval stále prakticky stejný dojezd (120 kilometrů). To proto, že spotřeba v tomto úseku činila jen 10,7 kWh.

Na dálničním úseku ve směru do hlavního města jsme už zvolili o něco menší průměrnou rychlost než při cestě opačný směrem. Spotřeba už tedy na hranicích hlavního města byla jen 11,7 kWh a dojezd 58 kilometrů. Po dojezdu do cíle cesty v Praze zůstalo v bateriích energie na ujetí dalších 58 kilometrů.

V reálu lze tedy při cestování, při kterém se nevyhýbáme dálnicím, ujet s Citigo e iV něco mezi 200 a 250 kilometry na jedno nabití. Pokud bychom jezdili výhradně v městském provozu a po venkovských komunikacích, pak není nereálné ani pokoření hranice 300 kilometrů. Ještě doplnění : Jezdili jsme v jízdním režimu Normal a se zapnutou klimatizací a rádiem.

Radek Pecák