Obrovský pokrok směrem k uživatelskému komfortu přináší elektromobil Porsche Taycan ve verzi modelového roku 2021. Automobilka informovala, že funkce Plug&Charge je kromě například Německa, Itálie a severských zemí v současné době dostupná již také v České republice.

V zásadě jde o to, že řidič po příjezdu ke stojanu pro rychlé dobíjení již nemusí hledat příslušnou aplikaci nebo čip, aby zahájil nabíjecí proces. Bude stačit pouze zastrčit kabel do konektoru a vůz si již s provozovatelem stanice bude "povídat" sám. Ověřovací údaje jsou uloženy přímo ve vozidle a platby budou také zpracovány automaticky. Komunikace mezi vozidlem a stanicí je pochopitelně ochráněna podle příslušného předpisu.

Porsche Taycan v modelovém roce 2021 získalo i další funkce a vychytávky. Za některé ovšem zákazník bude muset zaplatit buď měsíční nebo jednorázový poplatek.

Mezi ty zajímavé inovace patří například možnost zakoupení výkonnější palubní nabíječky (22 kW namísto dosavadních 11 kW) či zlepšení parametru zrychlení z nuly na rychlost 200 km/hod během 9,6 místo dřívějších 9,8 sekundy.

Na přání je dispozici lepší verze barevného head-up displeje, větší výběr karosérie nebo třeba možnost nastavit silnější účinek posilovače řízení.

V případě, že řidič ví, že bude na nějakém místě u rychlodobíjecího stojanu trávit delší čas, je možné nastavit také omezení dobíjecí kapacity na zhruba 200 kW. Je to kvůli ochraně baterie. Možnost nabíjet výkonem až 270 kW samozřejmě ale zůstává nadále.

Pro ty, kteří mají doma "chytrou síť" a k tomu ještě třeba malou solární elektrárnu, lze teď nastavit dobíjení Taycanu tak, že do jeho baterie bude proudit elektřina pouze v době, kdy jí solární panely vyrábějí více, než domácnost spotřebovává.

Radek Pecák