Ohromujícím výkonem 608 koňských sil a nejvyšším točivým momentem 1000 Nm bude disponovat rallycrossový speciál Kena Blocka. Vůz se navenek bude tvářit jako klasický Ford Fiesta. A to přesto, že tento model značky s modrým oválem ve své civilní verzi vůbec elektrický pohon nemá.

Ken Block, se podle oficiálního sdělení činitelů mezinárodní automobilové federace FIA zařadí do startovního pole jezdců v letošním ročníku světového šampionátu v divizi zvané Project E.

Soupeřem mu bude například Mads Ostberg, který usedne za volant speciálu Citroën C3 ERX. Podle oficiální tiskové zprávy Citoënu mají tyto vozy z 80 procent základ v rallyových speciálech skupiny R5. Elektrický pohon obsahuje tři motory, jejichž výkon se přenáší na všechna čtyři kola. Instalovala ho specializovaná rakouská firma. Ta má k dispozici i speciální bateriový systém, který nedávno úspěšně prošel crashtestem podle parametrů federace FIA.

Maximální rychlost těchto vozů může být až 240 kilometrů v hodině. Ještě působivější hodnotu bude mít zatím nezveřejněné zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost. Dá se očekávat čas lepší než dvě sekundy.

Závody seriálu Project E budou součástí čtyř ze sedmi dosud plánovaných podniků rallycrossového šampionátu. Začíná se už o víkendu 22.-23. srpna ve Švédsku. Dějištěm dalšího podniku bude 19.-20. září Riga. První říjnový víkend je naplánován závod ve Spa v Belgii a sezona se uzavře 12.-13. prosince na německém Nürburgringu.

Radek Pecák