Volkswagen ID.3 je jedním z neojčekávanějších vozidel letošního roku, a to nejen v kategorii elektromobilů. Poprvé jsme se s ním mohli svézt na stovkách kilometrů silnic v okolí Hannoveru.

I na přesunech po německých dálnicích bude Volkswagen ID.3 poměrně použitelný vůz. Platí to určitě také o verzi s prostřední kapacitou baterie (58 kWh), neboť právě tu jsme mohli v rámci mezinárodní novinářské prezentaci vyzkoušet. Auto poháněl ten výkonnější z nabízených elektromotorů. Poskytuje špičkový výkon 150 kW).

Při přesunu z Wolfsburgu, kde končila první etapa testovacích jízd, zpět na letiště do Hannoveru, jsme ujeli bezmála stovku kilometrů v drtivé většině po dálnici. Na nich byla rychlost v době dopravní špičky vesměs omezená v rozmezí 100 - 130 kilometrů v hodině, takže jsme vlastně simulovali podmínky na tuzemských rychlostních silnicích- V cíli jsem pak na palubním počítači odečetl spotřebu 18 kWh na 100 kilometrů a z baterie původně nabité na sto procent jsem vyčerpal 28 procent. Znamená to, že bych mohl ujet ještě dalších 239 kilometrů. Celkově tak "dálniční" dojezd tohoto vozu bohatě přesáhne hranici tří stovek kilometrů.

Dopolední etapa naopak vedla převážně po okresních silnicích v rovinatém terénu. V tomto případě jsem na 142 kilometrů dlouhé trase vyčerpal 38 procent energie a měl průměr 15,4 kWh. Při takové spotřebě bychom s plně nabitou baterií mohli ujet 375 kilometrů, což už není daleko od homologovaného dojezdu 426 kilometrů.

Zkoumali jsme samozřejmě také další stránky této novinky. Poměrně rychle se dá zvyknout na volič režimů (zejména těm, kteří něco podobného znají z BMW i3), líbily se mi sedačky s ortopedickým atestem a masážní funkcí i prostor na nohy vzadu. Místo nad hlavou výrazně ubralo instalované střešní okno, takže se sem pohodlně usadí lidé jen s výškou do 180 centimetrů.

Jízdní vlastnosti neurazí nikoho, kdo do té doby jezdil v moderních Volkswagenech se spalovacími motory. Přestože je zde na rozdíl od nich koncepce motor i pohonu vzadu, auto je v zatáčkách přísně neutrální. Podvozek zvládá nerovnosti s lehkostí a výkon motoru je dostatečný při všech možných jízdních situacích.

Potěšily nás některé drobnosti jako třeba LED linka pod čelním sklem rozsvěcující se v příslušném směru vždy na místě, kde navigace velela odbočit nebo množství odkládacích prostor na celé středové konzole.

Naopak trošku zarazila horší kvalitě některých plastových dílů v interiéru. Například na obložení dveří.

První vozy ID.3 dorazí do České republiky v polovině září. Kromě této verze bude k mání již také varianta s nejvýkonnější baterií. Modely s méně výkonným agregátem a nejmenší velikostí baterie budou k dostání nejpozději.

Radek Pecák