Zatím největší počet elektromotorů v jednom autě použili technici z kladenské továrny Lego. Do modelu Bugatti Veyron v měřítku 1:1 jich namontovali více než 2300.

Nyní je na světě další automobil, který využívá poměrně velký počet elektrických pohonných jednotek. Ve speciálním voze Ford Mach-E 1400 jich pracuje sedm. Jsou samozřejmě podstatně výkonnější než ty ve voze složeném z kostiček. Konkrétně poskytují společně maximální výkon 1043 kW (1400 koňských sil).

Tři z nich mají na starost pohon přední nápravy, zbylé čtyři pak zadní. Automobil samozřejmě není určen do prodeje - jedná se o předváděcí vozidlo demonstrující schopnosti elektromobilů a současně vývojová základna pro budoucí modely značky s modrým oválem.

O dynamických parametrech toho mnoho není známo. Nicméně, je evidentní, že automobil může pokořit hranici 160 mil v hodině, tedy 257 kilometrů v hodině. Právě při tomto tempu totiž vůz, podle tiskové zprávy, generuje přítlak rovnající se jedné tuně.

Automobil je schopen skvělých výkonů jak na okruzích, tak i při soutěžích v driftování, případně v klání dragsterů. Uvnitř je pochopitelně zabudovaný bezpečnostní rám. Užít si pocity z jízdy bude moci kromě řidiče hned trojice dalších cestujících. Nejprve se auto představí jako součást programu jednoho ze závodů série NASCAR.

Zatímco motory mají obří výkon, baterie v útrobách má spíše skromnější kapacitu. Konkrétně 56,8 kWh. Je pochopitelně chlazena kapalinou.

Zatímco ostatní povrchové díly karosérie jsou vyrobeny z klasického uhlíkového kompozitu, kapotu vytvořili z nového typu materiálu - organického kompozitu. Ten chce Ford v budoucnosti používat i v sériových vozech.

Radek Pecák