Až se Dacia Spring začne příští rok prodávat, stane se s pravděpodobností hraničící s jistotou nejlevnějším elektromobilem na evropském trhu.

Rumunská automobilka totiž již s předstihem informovala o ceně 10 000 eur, tedy v přepočtu přibližně 265 000 Kč. Nyní je už je díky uniklým patentovým kresbám známa i její finální podoba. Od vyšňořeného koncepčního vozu, který Dacia prezentovala letos v březnu, se liší jen v drobnostech. Hlavně zmizely ozdobné prvky jako například imitace ochranného plátu pod předním nárazníkem. Lze ale předpokládat, že tyto věci bude možné objednat za příplatek.

O technice zatím není moc známo, ale je vysoce pravděpodobné, že se převezme ta z čínského Renaultu K-ZE. Tento vůz využívá motor s výkonem 33 kW a baterii s kapacitou 26,8 kWh. To postačuje na dojezd zhruba dvě stě kilometrů.

Zřejmě také nebude k dispozici možnost rychlodobíjení pomocí konektoru CCS Combo 2. V takovém případě by se dodávala palubní dobíječka s výkonem 11, případně 22 kW.

Automobil s délkou 3,7 metru se stane nejmenším modelem v portfoliu této značky. Ta chystá příští rok také generační obměnu prakticky všech svých současných modelů se spalovacími motory.

Radek Pecák