Automobily Tesla se stále potýkají s kvalitou. Nedávno to prokázal výzkum společnosti J.D. Power, při kterém se hodnotila spokojenost zákazníků vlastnících vozy té které značky. Tesla mezi 32 hodnocenými automobilkami skončila beznadějně poslední. Přitom jde o americký výzkum, takže objektivita by měla být zaručena.

Skutečně problematickým dílem je podle zkušeností řady vlastníků zadní nárazník u Modelu 3. Naposledy se to stalo majiteli vozu vyrobeného v roce 2019, který měl doposud najeto pouze 14 000 mil.

Video ze zadní kamery vozu ukazuje, jak se nárazník během jízdy po hladkém asfaltu náhle oddělí od karosérie. Bezprostřední příčinou byl zřejmě náraz vodní tříště po průjezdu mělkou kaluží.

Automobilka sice nejprve nechtěla reklamaci uznat a odůvodňovalo ztrátu karosářského dílu aktem Božím, nicméně po zásahu právníka namontovala majiteli nový nárazník.

Tento případ samovolně odpadávajícího nárazníku není zdaleka ojedinělý. Stejné případy se objevily již krátce po uvedení tohoto modelu na trh. Automobilka však na to zatím nereagovala žádnou svolávací akcí a zřejmě ani neučinila opatření ve výrobním procesu.

Radek Pecák