Většinou ostatních parametrů sice Lexus UX 300e v porovnání s konkurencí nijak nevyčnívá, přesto zákazníkům nabídne jednu zajímavou výhodu. Tou je záruka na baterii.

Lidé, kteří si pořídí tento vůz, si budou moci být jisti, že jim v případě velkého poklesu kapacity nebo nějakého jiného závažného problému baterii vymění nebo opraví po dobu deseti let. Případně do ujetí miliónu kilometrů, pokud by tuto porci zvládli urazit za kratší než zmíněnou desetiletou dobu.

Kapacita baterie, která je chlazena pouze vzduchem a v případě potřeby ji lze ohřívat topnými články, činí 54,3 kWh.  To má postačit na dojezd 300 kilometrů podle normovaného měření v režimu WLTP. Dobíjet ji půjde s nejvyšším výkonem jen 50 kW, což je s největší pravděpodobností právě důsledek vynechání kapalinového chlazení baterie.

Lexus chce zákazníky přitáhnout také tím, že Lexus UX 300e se stane vůbec nejdynamičtější verzí tohoto malého SUV japonské prémiové značky. Eelektromotor má výkon 204 koňských sil a nejvyšší točivý moment 300 Nm. Ten je schopen vozu udělit zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost během 7,5 sekundy.

Čtyři a půl metru dlouhý automobil disponuje zavazadlovým prostorem 367 litrů.

Lexus UX e je prvním "čistým" elektromobilem koncernu Toyota. Brzy ho však budou následovat další.

Radek Pecák