Také prodeje aut na elektřinu se v souvislosti s epidemií koronaviru letos oproti loňským výsledkům propadají. Podle EV Sales Blog se jich v květnu na celém světě prodalo necelých 145 tisíc kusů, což je o 23 procent méně než ve stejném měsíci loňského roku.

Přesto se však díky celkovému propadu trhu s novými osobními automobily jejich tržní podíl meziročně navýšil z 2,3 na 2,9 procenta. Připomínáme, že globální pokles prodejů aut dosáhl 33 procent. Plně elektrických vozů se ale prodalo méně "jen" o 28 procent a plug-in hybridních modelů dokonce "jen" o devět procent.

V meziročním srovnání období prvních pěti měsíců roku vyznívá pro elektrické vozy (v porovnání se spalovacími) ještě lépe. Prodalo se jich už 717 000, tedy o 14 procent méně než před rokem. Globální trh ovšem zaznamenal snížení o 30 procent.

V pořadí značek vede zcela jednoznačně Tesla, která se jako jediná dokázala dostat přes stotisícovou hranici (128 000 kusů). Za ní jsou s výrazným odstupem za sebou poměrně vyrovnaně seřazeny značky BMW, Volkswagen a BYD (od 48 do 44 tisíc).

Žebříček nejprodávanějších modelů drtivě ovládá Tesla Model 3 (letos zatím více než 106 tisíc exemplářů). Tento výsledek je zhruba čtyřnásobně lepší, než jakého dosáhl na druhém místě Renault Zoe. Třetí pak je Nissan Leaf a čtvrtý Volkswagen e-Golf.

Radek Pecák