Automobilka Jaguar zveřejnila informace o modernizované verzi svého plně elektrického modelu I-Pace. Ten sice posbíral množství ocenění, ale jeho prodeje zatím tak skvělé nejsou.

Technika v útrobách se v zásadě nezměnila. Stejná zůstává kapacita baterie i trakční elektromotory. V útrobách přesto jedna změna je. Původní palubní nabíječka s výkonem 7 kW byla nahrazena výkonnější - jedenáctikilowattovou.

Druhá změna pak potěší zejména ty, kteří využívají různé pokročilé funkce palubního infotainmentu. Ten dosavadní měl poměrně pomalé reakce a například zadávání do cíle bylo příliš komplikované. Nyní automobilka uvedla, že při zadávání cíle do navigace se počet nutných kroků snížil oproti dosavadnímu stavu o polovinu. Navíc bude možné měřítko mapy upravovat pomocí pohybu dvou prstů, stejně jako je tomu na obrazovkách mobilních telefonů.

Kromě toho má být navigace chytrá a takzvaně samoučící se. Zejména potěší její schopnost zobrazovat dostupné nabíjecí stanice v okolí, včetně toho, zda jsou v tu dobu volné, a za jak dlouho se u nich vůz dobije na požadovaný dojezd.

Potěší rovněž to, že navigace pozná, že se řidič s autem pohybuje v oblasti, kterou zná, a vypne v tu chvíli hlasové navádění.

Jaguaru I-Pace se vloni v Evropě prodalo více než 12 000 kusů. Konkurenční Audi e-tron na tom byl sice lépe (cca 18 500), Mercedes EQC naopak výrazně hůře.

Radek Pecák