BMW i8, tedy plug-ih hybridní roadster či kupé s tvary supersportovních automobilů, přestal sjíždět z výrobní linky. Jeho životní cyklus se uzavřel po šesti letech.

V nabídce značky BMW byste marně hledali vůz se zajímavějším designem, než je model i8. Přesto moc zákazníků za srdce nechytil a nyní vyjel z továrny v Lipsku poslední vyrobený exemplář.

Konec měl ve skutečnosti přijít o dva měsíce dříve - v dubnu letošního roku, avšak epidemie nového typu koronaviru ho oddálila.

Německá média tvrdí, že celkem se za šest let smontovalo 20 448 kusů. Nástupce není v dohledu, ani se neví, zda vůbec někdy vznikne.

Jedinou součástí tohoto vozu, která bude žít dále, je pohonné ústrojí tvořené kromě elektromotor také benzinovým tříválcem s objemem půldruhého litru. Využívají ho totiž modely značky Karma.

Celkem měl řidič vozu k dispozici 374 koňských sil, což je sice dostatečné, ale nikterak ohromující číslo.  Maximální rychlost byla 250 km/hod, na stokilometrovou rychlost z klidu zrychlil během 4,4 sekundy. Čistě na elektřinu mohl vůz "papírově" zvládnout ujet až 55 kilometrů, kombinovaná spotřeba pak činila 1,9 litru.

V Lipsku se kromě tohoto vozu vyrábí ještě městský elektromobil i3. Jeho produkce pokračuje a má trvat zřejmě až do roku 2024. 

Nejbližším novým "čistě" elektrickým modelem bavorské značky se stane ještě letos v Číně produkovaný vůz iX3. Jedná se o klasické SUV, ze kterého byl ale vymontován spalovací motor a nahrazen elektrickým pohonem.

Radek Pecák