Právě v těchto týdnech se na tuzemský trh uvádí hned několik elektromobilů značek náležejících do francouzského koncernu PSA. Všechny budou využívat stejnou pohonnou soustavu.

Jako první z nich jsme si mohli mohli vyzkoušet ten nejluxusnější - model DS 3 Crossback E - Tense. Exteriér ani exteriér se nijak zásadně neliší od stejného modelu, který ale pohání spalovací motory. Jediným výrazným odlišením je přítomnost loga E-Tense na kapotě i v interiéru. Zůstala dokonce i tradiční propustná mřížka chladiče. To prý kvůli zvýšení účinnosti tepelného čerpadla.

Základní cena tohoto vozu je v Česku 995 000 Kč, více vybavená varianta přijde na 1 075 000 Kč. Ve výbavě jsou například kola z lehké slitiny, automatická klimatizace, zadní parkovací senzory, digitální přístrojový panel, nouzové brzdění nebo čtení dopravních značek.

Délka tohoto malého městského SUV je 412 centimetrů, zavazadlový prostor pojme 350 litrů.

Vůz pohání motor s výkonem 100 kW, který zajišťuje zrychlení z nuly na stovku během 9 sekund. Maximální rychlost činí 150 kilometrů v hodině. Trakční baterie s kapacitou 50 kWh (využitelných je 45 kWh) vystačí na dojezd 320 kilometrů. V autech dodávaných na trh od července bude vestavěná palubní nabíječka s výkonem 11 kW. U rychlodobíječek je možné dobíjení výkonem až 100 kW.

S autem jsme zatím měli možnost absolvovat pouze čtvrthodinovou seznamovací jízdu na území hlavního města. Za tu dobu jsme zvládli po trase z pražských Vysočan výjezd na Žižkov a zpět ujet deset kilometrů s průměrnou spotřebou 18,2 kWh na sto kilometrů. Palubní počítač v autě s najetými 1710 kilometry ukazoval dlouhodobou průměrnou spotřebu 16,6 kWh. To signalizuje, že reálný dojezd automobilu v tuzemských podmínkách je zhruba 270 kilometrů.

Vzhledem k tomu, že se jedná o trošku větší a vyšší automobil, než jsou Peugeot e-208 a Opel Corsa-e, s nimiž sdílí techniku, a které také přicházejí na trh, dá se očekávat, že u nich by se dojezd mohl pohybovat na hranici 300 kilometrů.

Radek Pecák