Po Paříži potkal neslavný konec také sdílené elektromobily značky Bolloré v americkém městě Indianopolis. Zhruba pět desítek automobilů dokonce skončilo na šrotišti.

Systém sdílení vozů s názvem BlueIndy byl spuštěn v roce 2015. Začalo se s padesátkou automobilů, pro které bylo připraveno ve 25 lokalitách celkem 125 dobíjecích bodů. Po dvou letech se počet vozů zvýšil na 280 a 85 dobíjecích lokalit.

To však ještě neměl být konec. Projekt počítal s navýšením aut na číslo 500, 200 lokalit pro nabíjení a celkem 1000 dobíjecích bodů. Jenže, o službu byl poměrně malý zájem, a proto vloni na konci roku vedení město oznámilo ukončení projektu a na konci května služba definitivně skončila.

Celkem se za více než čtyři roky uskutečnilo s vozy BlueIndy 180 000 jízd s 11 000 uživateli.

Ti měli možnost vybrat si ze dvou typů užívání. Buď bylo možné za dvacetiminutovou jízdu jednorázově zaplatit 20 dolarů a při překročení časového limitu doplácet za každou minutu dalších čtyřicet centů, nebo byl na výběr měsíční tarif. Při něm uživatel platil 10 dolarů, čtyři dolary za každou dvacetiminutovou jízdu a dvacet centů za každou další minutu po překročení této doby.

Projekt stál celkem 50 milionů dolarů, přičemž 41 zaplatilo Bolloré, 6 město Indianopolis a zbývající tři provozovatel zdejších energetických sítí.

Většina aut, která dosud jezdila v rámci systému BlueIndy byla převezena do Los Angeles, kde podobný carsharing naádle funguje, zbytek byl po vymontování baterií a dalších použitelných dílů sešrotován.

Staré baterie se využijí v různých úložištích elektrické energie.

Radek Pecák