Během několika příštích měsíců hodlá izraelská společnost Electreon Wireless zprovoznit zhruba dvoukilometrový úsek silnice v Tel Avivu, na němž se elektromobily budou indukčně dobíjet během jízdy.

Další podobnou komunikaci, tentokrát s délkou čtyř kilometrů, staví na švédském ostrově Gotland v Baltském moři. Práce sice zpomalila epidemie koronaviru, nyní už ale opět běží.

Přestože mnozí skeptici považují toto technické řešení za zbytečné, protože připojit elektromobil k nabíječce obvykle trvá maximálně několik desítek sekund, ale generální ředitel společnosti Electreon Orez Ezer je přesvědčen, že v budoucnosti budou mít využití. Zejména pro autonomně řízená elektrická vozidla.

Rovněž také pro vozidla, které jsou prakticky neustále v pohybu a není čas na to, aby zbytečně stály u nabíječky. Právě takto bude úsek silnice na švédském ostrově sloužit pro kyvadlovou dopravu cestujících na zdejší letiště.

Vybudovat takovou komunikaci není prý nic moc složitého. Nejprve fréza vytvoří ve stávajícím povrchu silnice drážku, do které se pak položí nabíjecí proužky. Následně se vše zase překryje čerstvým asfaltem.

Za jedinou noc takto prý lze vybudovat přibližně kilometrový úsek "dobíjecí" silnice.

Radek Pecák