Odborníci z odborného webu Pushevs.com chválí konstrukční řešení a parametry trakční baterie, která bude instalována ve spodní části nových elektromobilů Volkswagen ID. A také ve Škodě Enyaq nebo v Seatu el-Born. Všechny tyto vozy se dostanou na trh ještě v průběhu letošního roku.

Výrobcem bateriového článku je korejská firma LG Chem. Tento článek má napětí 3,65 Voltů, kapacitu 78 Ah a hmotnost 1073 gramů. Takzvaná gravimetrická hustota energie je 265 Wh neboli 0,265 kWh na jeden kilogram.

Těchto článků je v jednom modulu vždy 24. Volkswagen se rozhodl takzvaně odemknout 94 procent z celkové kapacity akumulátoru. V případě nejmenší verze tak půjde celkově využít 52 kWh, u střední verze 58 a v té největší 77 kWh. Ta již reálně poskytne homologovaný dojezd na hranici 500 kilometrů.

Zvětšení kapacity se dosahuje přidáváním dalších modulů. Tudíž v nejmenší baterii jich je 8, ve střední 9 a v největší 12.

S tím pak také roste hmotnost trakční baterie. Ta je u nejmenšího typu (která má mimochodem například totožnou konfiguraci jako nový Renault Zoe) 206, ve středním 232 a v největším pak 309 kilogramů.

Baterie je pochopitelně chlazená kapalinou, což umožní zrychlení dobíjení na výkonných dobíjecích stanicích.

PushEVS také koncernu Volkswagenu schvaluje volbu dodavatele článků - tedy LG Chem. Ta má totiž v Evropě největší výrobní kapacitu a navíc disponuje skvělou technologií. V budoucnu se však největší evropská automobilka nechce orientovat jen na jednoho dodavatele, ale plánuje odebírat články také od SK Innovation, Samsungu SDI nebo CATL.

Radek Pecák