Dokonce i obří baterii s kapacitou 244 kWh je schopná německá firma EFA-S ze Stuttgartu zabudovat do rámového podvozku užitkového vozu GAZelle Next. Před označení tohoto vozu se pak dostane ještě kód E-35.

Ten v originálu, pochopitelně se spalovacím motorem, vyrábějí v ruské továrně automobilky GAZ. V Německu pak tuto pohonnou jednotku vymontují a nahradí ji elektromotorem.

V základní verzi má baterie kapacitu 80 kWh, což zajišťuje reálný dojezd kolem dvou set kilometrů. Užitečné zatížení přitom činí přibližně jednu tunu, což je v této kategorii žádaný standard.

K dispozici jsou různé verze karosérií. Od klasické plechové skříňové dodávky, přes valník s jedno či dvojkabinou až po devítimístný mikrobus.

Na rozdíl od velké části automobilových výrobců, kteří využívají lithium-iontové baterie, německý úpravce ruských vozů integruje do své elektrické pohonné soustavy lithium-železo-fosfátový akumulátor.

Ten má lepší bezpečnostní vlastnosti než výše zmíněný typ.

Německá firma Elektrofahrzeuge Stuttgart se již řadu let specializuje na přestavby vozů s původně spalovacími motory na elektromobily. V Německu patří v tomto směru k lídrům na trhu.

Radek Pecák