Také Citroën bude mít v brzké době ve své nabídce čistě elektrickou dodávku střední velikosti. Model Ë-Jumpy se bude prodávat se dvěma verzemi trakční baterie.

Ta levnější má kapacitu 50 kWh a poskytne dojezd 230 kilometrů, ta dražší pak pojme 75 kWh a zajistí akční rádius 330 kilometrů podle normy WLTP. Jsou to tedy stejné hodnoty, jakými se chlubí i další dva příbuzní produkované koncernem PSA. Tedy jak Peugeot e-Expert, tak Opel Vivaro-e.

Stejně jako ony bude elektrododávka Citroën k mání ve třech délkových variantách - od 4,6 do 5,3 metru. Výška pak činí 190 centimetrů, takže bude možné zajíždět i k nabíječkám umístěným v podzemních garážích.

Užitečné zatížení ve většině verzí dosahuje tisíc kilogramů, k dispozici jsou ale i verze (s menší baterií) s nosností až 1275 kilogramů.

Auto pohání elektromotor s výkonem 100 kW (136 koní) a lze s ním jet tempem až 130 kilometrů v hodině.  Nabíjení je možné výkonem až 100 kW, díky čemuž lze baterie nabít na 80 procent jejich kapacity v rozmezí 30 až 45 minut. Palubní nabíječka pro spojení s wallboxem může mít výkon buď 7,4 nebo 11 kW.

Auto nabídne solidní výbavu. Například ho bude možné nechat předem vytopit či vychladit na požadovanou teplotu. Řidič pak bude moci využívat couvací kameru, automatické přepínání dálkových světel, čtení dopravních značek, systém pro sledování mrtvého úhlu a dokonce i head-up displej či navigaci.

Z hlediska praktického využívání vozu se jeví jako skvělý nápad samočinné otevírání bočních posuvných dveří. Bude stačit, aby člověk s klíčkem v kapse zasunul nohu pod roh zadního nárazníku a dveře na té straně vozu, u které tato osoba stojí, se odsunou. Stejně tak je lze i zavřít.

Radek Pecák