Volkswagen už vážně uvažuje o elektrickém modelu, který by mohl zákazníkům prodávat v cenové hladině do půl miliónu korun.  Zatím by mělo jít o automobil, který vznikne v Číně a bude se prodávat především v Asii.

Automotive News přinesly informaci, že vůz by měl využít zkrácenou platformu MEB, tedy tu, na které jsou postaveny vozy ID.3 a ID.4 a kterou má i Škoda Enyaq.

Díky tomu bude možné vyrobit vozy s délkou karosérie do čtyř metrů. Auto se tak stane vlastně nástupcem současných malých elektromobilů, které se prodávají pod obchodními značky VW e-Up, Škoda Citigo e iV a Seat e-Mii.

Původně měla být za vývoj zodpovědná automobilka Seat. Vozy s logem SOL měly vznikat ve spolupráci této španělské značky a čínského partnera JAC Automobile Group. Již v roce 2018 se dokonce představil první vůz SOL. Jenže E20X byl vlastně jen přejmenovaným modelem značky JAC - konkrétně vozu iEV7S.

Nyní je jasné, že Seat svůj vstup na čínský trh z roku 2021 odložil na neznámé datum, a tudíž je nutné, aby Volkswagen rozhodl o nové značce. V úvahu, kromě zcela nového jména, připadají buď samotný Volkswagen, dále Škoda a rovněž nová značka levných čínských aut koncernu Volkswagen, což je Jetta.

Vůz s pracovním označením ID.1 by měl čerpat energii z baterií o velikosti 24 či 36 kWh.

Radek Pecák